lørdag 24. april 2010

En liten kjøkkenhage...

I det far i huset hadde puttet ungene i seng gikk jeg i gang med det jeg trodde var et lite prosjekt... Det var på tide å potte om tomatspirene og andre små planter som ble sådd i påsken. I tillegg ville jeg så litt flere frø. Siden det står i kjøkkenkarmen laget jeg potter av papir så det skulle se litt fint ut. Gamle melkekartonger og youghurtbegre tar seg jo ikke ut, dessuten ser vi mer en nok til de pga resirkuleringen her;) Uansett, tiden fløy mens jeg pottet og nynnet på kjenningsmelodien til Matador. Jammen tok dette tid! Kanskje like greit at jeg ikke har en hel ordentlig kjøkkenhage å ta meg av. Men tenk så fint det hadde vært å ha en dør fra kjøkkenet og ut i en frodig bakhage med alskens spiselige vekster i! Jaja, enn så lenge får det være en tanke. Jeg har planer om et minidrivhus på altanen, det er ihvertfall en start!

Er spent på om småplantene overlever "flyttingen"! Håper ikke jeg har skadet røttene. Tar forresten gjerne i mot lure tips om planting!
Kjøkkenhagen, i ordets rette forstand:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar